Seria prac inspirowana wierszem Zbigniewa Herberta pt. „Przesłuchanie anioła”. Ten sam utwór zainspirował również legendarne trio (J. Kaczmarski, Z. Łapiński i P. Gintrowski) do wykonania jego aranżacji muzycznej (https://www.youtube.com/watch?v=hWYgKZtwB7Q). Wiersz opowiada zasadniczo o konflikcie jednostki z ustrojem totalitarnym. Można jednak rozpatrywać ten tekst szerzej, jako metaforę konfliktu między sumieniem jednostki a niemoralnym społeczeństwem, które tworzy niewydolny system. Obrazy te powstały by obnażyć mechanizm ucisku, katorgi, cenzury i docelowego unicestwienia jednostek mających wyższe standardy moralne niż świat, w którym przyszło im żyć. Jest to opowieść w obrazach o tym, jak próbuje się „oskubać z godności” i „przetrącić kręgosłup moralny”, tym samym nas, którzy mają zasady i próbują ich przestrzegać. Zarówno wiersz, jak i obrazy ilustrują proces zagłady sumienia.
W ten sposób unifikuje się jednostkę ze zbiorowością, która wbrew wielkim słowom nie respektuje norm, ucieka od odpowiedzialności i relatywizuje wartości. Premiuje oportunizm, konformizm, egoizm i staje w opozycji do idei wolności i tolerancji.
Standardy moralne inne niż te, które po cichu dyktuje nam współczesność wydają się być anachroniczne i bezsensowne. Rzeczą „normalną” jest to, że moralność się nie opłaca. Ale każdy oszustwem, tchórzostwem, donosem, każdym niechlubnym kompromisem podtrzymuje uwłaczającą nam rzeczywistość. Prace te unaoczniają, że każdy kto wyłania się z tego schematu, podlega straszliwemu mechanizmowi przesłuchania.
Świat z całą pewnością pozbawiony jest serca, ale obecność „aniołów”, których jest tak niewiele sprawia, że w ogóle da się tutaj jakoś przetrwać. Oczywiście nie chodzi o faktyczne anioły, ale o dobrych, porządnych ludzi, którzy jeszcze mogą spokojnie spojrzeć w lustro, a którzy zdają się być coraz bardziej nieliczni. Podobnie jak biblijne istoty. To właśnie tym wyjątkowym ludziom – półaniołom dedykuję ten cykl prac bo najprawdopodobniej bez nich bylibyśmy zgubieni.
Cykl ten powstawał przez ostatnie dwa lata moich studiów, stał się częścią mojej pracy dyplomowej.
Prace wystawiane były na wystawie zbiorowej prac studenckich pt. „Religia Boga Wyobraźni” w Galerii Promocyjnej na Rynku St. M. w Warszawie, na wystawie pt. „Przesłuchanie anioła” w galerii Ścieżka w Warszawie, na wystawie „Angels” w Nowym Yorku oraz na wystawie upamiętniającej trzydziestą rocznicę wybuchu Stanu Wojennego w Konsulacie Generalnym RP w Nowym Yorku. Ponadto na wystawie zbiorowej grupy emocjonalistów w New Britain SC w historycznym Slopery-Wesoly House, na wystawie prac „Anioły” w Galerii Stara Prochownia w Warszawie, w Społecznym Muzeum Ziemi Tłuszczańskiej w Tłuszczu.
Obrazy były wielokrotnie reprodukowane w magazynie „Gazetownia” nr 3/2013 i w prasie polonijnej. Wystawom towarzyszyła kilkakrotnie oprawa muzyczna w wykonaniu Artura Kaczorka (https://www.youtube.com/watch?v=jKFfnrSXnhg).